• 09120697642
    تماس بگیرید
  • 021-28420163
    تلفن ثابت
  • info(at)mofidzeolite.com
    ایمیل
  • 09120697642
  • 021-28420163
  • info(at)mofidzeolite.com

مرکز پخش اکتیو آلومینا (آلومینای فعال شده)

  آلومینا اکتیو یا اکتیو آلومنیا که همان آلومینای فعال شده است، نوعی آلومینا بوده که دارای ساختاری با میزان تخلخل بالا است. از این محصول در صنایع بسیار زیادی بهره برده می شود که در ادامه به معرفی بیشتر آن خواهیم پرداخت.

مشخصات و معرفی آلومینای فعال شده

آلومینا اکتیو

از آلومینا اکتیو در صنعت گاز، نفت و پتروشیمی برای رطوبت زدایی استفاده می شود. مواد اکتیو آلومینا دارای کاربرد های بسیار زیادی می باشد من جمله؛ به عنوان کاتالیست، رطوبت گیر، رسوب زدا، حذف کننده ناخالصی ها در تولید پروپیلتن، اتیلن، بوتان، سیکلوهگزان، جداسازی فلور، آرسنیک و سلنیوم از آب آشامیدنی، جداسازی رطوبت از هوای فشرده از کاربرد هایی این محصول است. آلومینا اکتیو دارای اشکال کروی و پودری است. با توجه به این که این ماده دارای سطح بالایی از قابلیت جذب رطوبت هوا و گاز های مایع و طبیعی است؛ از آن در مصارف زیادی می توان بهره برد. ضمن این که زمانی که از آلومینا اکتیو استفاده شود، در حین ورود به آب تجزیه نخواهد شد. حتی شکل ظاهری خود را حفظ خواهد کرد. آلومینا اکتیو به دلیل داشتن منفذ ریز و حفره های کوچک مولکول های آب را در خود به دام میندازد. آلومینای فعال شده خنثی است، به همین خاطر از آن می توانیم برای واکنش های شیمیایی استفاده کنیم، به علاوه این محصول دارای ویژگی های منحصر به فردی مثل احیاء مجدد، تخلخل و جاذ بودن است.

اکتیو آلومینا به چه صورت تولید می شود؟

به واسطه واکنش دادن دو ماده بایر و کلسیناسیون با یکدیگر اکتیو آلومینا تشکیل می شود. ضمن این که با استفاده از مواد معدنی نیز می توان ان را تشکیل داد که در این روش امکان متمایز بودن هر یک از آلومینا اکتیو ها با هم از لحاظ اندازه و دانسیته، دانه بندی و حجم وجود دارد. از آلومینا اکتیو در روش های مختلفی از جمله طیف سنجی، اشعه ایکس و آنالیز حرارتی بهره برده می شود. ابعاد آلومینا اکتیو ها مختلف است و در ابعاد ۳٫۵ میلی متر تا ۵٫۸ میلی متر می باشد. رنگ بندی این ماده به صورت بنفش و زرد است. که نوع بنفش آن حاوی آلومینا و پتاسیم پرمنگنات بوده و رنگ زرد آن نیز حاوی مولکولارسیو و آلومینا می باشد. کاربرد های مواد اکتیو آلومینا از اکتیو آلومینا در مصارف بسیار زیادی استفاده می شود و کاربرد های زیادی در صنایع مختلفی دارد. این ماده به دلیل دارا بودن تخلخل و حفره های زیادی در ساختار خود دقیقا مشابه با کربن فعال می تواند مولکول های آب را در خود جای دهد. از رایج ترین کاربرد های آن می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم؛
  1. کاتالیست
  2. جذب رطوبت
  3. جداسازی فلوراید از آب آشامیدنی
  4. کاربرد در خلاء
  5. پزشکی

خرید عمده اکتیو آلومینا جهت صادرات

آلومینا فعال

این ماده همان طور که قبل تر نیز اشاره شد دارای مصارف و کاربرد های بسیار زیادی در صنایع مختلفی می باشد. بهت خرید عمده اکتیو آلومینا جهت صادرات و یا هر نوع مصرف دیگری می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

لینک کوتاه: https://mofidzeolite.com/d/o39eq2
تگ ها:

بیشتر بخوانید

مطالب دیگر














تماس

با ما تماس بگیرید

برای سفارش محصول یا اطلاعات از قیمت ها یا درخواست مشخصات محصول با ما تماس بگیرید