• 09120697642
    تماس بگیرید
  • 021-28420163
    تلفن ثابت
  • info(at)mofidzeolite.com
    ایمیل
  • 09120697642
  • 021-28420163
  • info(at)mofidzeolite.com

تعویض زئولیت دستگاه اکسیژن ساز

تعویض زئولیت دستگاه اکسیژن ساز باید بر اساس اصول و قواعدی صورت بگیرید که ما در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. اما یک راه دیگر هست و شما می توانید به منظور استفاده مطلوب تعویض کردن زئولیت در دستگاه اکسیژن ساز را به مراکز تخصصی آن بسپارید.
 

چه زمانی نیاز به تعویض زئولیت در دستگاه اکسیژن ساز داریم؟
 

از آنجایی که زئولیت یک ماده ارزشمند است و بسته به کاربرد های مختلفی که در هر عرصه مانند کشاورزی، صنعتی و ... دارد باید به درستی از آن بهره برده شود و طرز استفاده از آن برای افراد جا بیفتد. از همین رو در این مقاله قصد داریم به این که در چه زمانی باید نسبت به تعویض زئولیت دستگاه اکسیژن ساز اقدام کنیم اشاره نماییم.
زئولیت دستگاه اکسیژن ساز از جنس آلومینیوم سیلیکات می باشد که یکی از مهم ترین کاربرد آن در دستگاه های مولد اکسیژن ساز است.
شما برای استفاده مطلوب می توانید تعویض زئولیت دستگاه اکسیژن ساز را به مراکزی که امروزه به صورت تخصصی این کار را انجام می دهند، بسپارید. در هنگام خرید به این امر توجه داشته باشید محصول دارای گارانتی باشد.

 

روش تعویض زئولیت در انواع دستگاه های اکسیژن ساز
 

هنگامی که زئولیت اکسیژن ساز خاصیت خود را از دست میدهد و دیگر خلوص دستگاه اکسیژن ساز با کیفیت اولیه نیست و شاید دستگاه آلارم  (Low oxygen)بزند.
در این هنگام ما باید تعویض زئولیت دستگاه را به دستان یک متخصص بسپاریم. مخزن زئولیت یک بدنه استوانه ایی شکل دارد. که توسط در پوش‌ های فلزی و یا پلاستیکی (این در پوش ها در دستگاه‌های آمریکایی معمولا پلمپ هستند و قابل تعویض نیستند.اما در دستگاه‌های چینی پیچ و مهره دارند و قابل تعویض) بسته شده است. 
مخزن این دستگاه از یک طرف به شیر برقی متصل است و از طرف دیگر به مخزن ذخیره اکسیژن متصل میگردد. این ماده پیچیده که از تماس گدازه‌ های آتشفشانی و آب تشکیل می شود. در عرصه‌های مختلف کاربرد‌های گوناگونی دارد. 
بسته به کاربرد آن اندازه و شکل آن نیز متفاوت است. دستگاه‌ های اکسیژن ساز‌ بیمارستانی قطر دانه‌ها بزرگتر و با تعداد بیشتر و در اکسیژن ساز‌های خانگی قطر دانه‌ها ریزتر و با تعداد کمتر می باشد. و حتی در انواع اکسیژن ساز‌های خانگی نیزمقدار مصرفی زئولیت متفاوت است. 
مثلا اکسیژن ساز های چینی بیشتر از دستگاه های دیگر مصرف می کنند. حدودا ۳ کیلو و یا بیشتر در حالی که دستگاه‌های آمریکایی کمی بیشتر از یک کیلو زئولینت مصرف می کنند.و این بسته به طراحی دستگاه‌ها می باشد.

 

 

بیشتر بخوانید: قیمت هر کیلو زئولیت دستگاه اکسیژن ساز


 

دلایل پودر شدن زئولیت دستگاه اکسیژن ساز
 

  • تمام شدن عمر مفید زئولیت دستگاه
  • رسیدن رطوبت وگرمای بیش از حد
  • استفاده از دستگاه بخور سرد یا گرم کنار اکسیژن ساز
  • وجود مشکل در سیستم عملکردی دستگاه
  • استفاده از دستگاه اکسیژن ساز در مکان های نا مناسب ماننده کنا شومینه یا بخاری، در اشپزخانه و حمام
  • اختلال در شیر برقی دستگاه
     

تعمیر مخزن زئولیت دستگاه اکسیژن ساز
 

یکی از مواردی که بیشتر افراد پس از استفاده محصول دچار مشکل می‌شوند، تعمیر مخزن زئولیت اکسیژن ساز است و از آنجایی که این تعمیر نیاز به یک متخصص دارد، قطعاً افراد نمی توانند خودشان این مشکل را برطرف کنند، بلکه باید هزینه ای جداگانه را پرداخت کنند.
مخزن زئولیت یک بدنه استوانه ای شکل دارد که توسط یک پوشش فلزی و یا پلاستیکی بسته شده است و این مخزن از یک طرف به شیر برقی دستگاه متصل است و از طرف دیگر به مخزن ذخیره اکسیژن وصل است و گاهی اوقات ممکن است این مخزن پر شود و نتواند اکسیژن زیادی را تصفیه کند که ممکن است به دلیل عوامل مختلفی این اتفاق افتاده باشد.

 

زمان تعویض زئولیت اکسیژن ساز در دستگاه های اکسیژن ساز وابسته به عوامل مختلفی از جمله، نوع دستگاه، میزان استفاده، کیفیت و خلوص زئولیت مورد استفاده است. اما به صورت کلی زئولیت ها عموما در بازه زمانی 1 تا 3 سال نیاز به تعویض دارند. در ادامه به بررسی دقیق تر زمان تعویض زئولیت اکسیژن ساز و موارد وابسته به آن اشاره خواهیم کرد؛

شارژ زئولیت اکسیژن ساز
 

 

نکات مهم در تایین زمان تعویض زئولیت اکسیژن ساز

نگهداری و تعمیرات منظم دستگاه، شامل تعویض زئولیت در زمان مناسب، برای حفظ عملکرد بهینه دستگاه اکسیژن ساز ضروری است. از همین رو در ادامه نکات مهم که علائم و نشان دهنده این است که نیاز به تعویض زئولیت دارد را آورده ایم.

دستورالعمل های تولید کننده دستگاه اکسیژن ساز

یکی از مهم ترین و بهترین راهنمایی ها در مورد زمان تعویض زئولیت اکسیژن ساز را میتوانید از تولید کننده های دستگاه اکسیژن ساز دریافت کنید.

کیفیت عملکرد دستگاه اکسیژن ساز

تا زمانی که دستگاه طبق روال سابق عملکرد خوبی را از خود نشان میدهد، نیاز به تعویض زئولیت نخواهید داشت؛ اما به محض این که دستگاه شروع به کاهش عملکرد یا کاهش تولید اکسیژن  (کمتر از حد معمول) کرد، ممکن است که زمان تعویض زئولیت اکسیژن ساز فرا رسیده باشد.

بر اساس میزان استفاده از اکسیژن

اگر دستگاه شما به صورت مداوم و در ساعات طولانی از روز در حال تولید اکسیژن باشد، قاعدتا باید زئولیت را زودتر تمام کند و زودتر نیاز به تعویض داشته باشد.

کیفیت زئولیت مصرفی

به هر میزان از زئولیت با کیفیت تر و خالص تری استفاده شود، دوام بیشتری خواهد داشت و دیرتر نیاز به تعویض پیدا میکند.

زئولیت اکسیژن ساز چرا نیاز به تعویض دارد؟

زمان تعویض زئولیت اکسیژن ساز

همانطور که می دانید زئولیت اکسیژن ساز نوعی زئولیت از جنس آلومنیوم سیلیکات بوده که مهم ترین کاربرد آن در دستگاه های مولد اکسیژن ساز است. از آنجایی که امروزه ما شاهد پیشرفته علم در عرصه های مختلف بوده ایم، زئولیت نیز کاربرد های عظیمی در موارد و صنایع مختلف پیدا کرده است.

شما برای استفاده مطلوب می توانید تعویض زئولیت دستگاه اکسیژن ساز را به مراکزی که امروزه به صورت تخصصی این کار را انجام می دهند، بسپارید. در هنگام خرید به این امر توجه داشته باشید محصول دارای گارانتی باشد.

مهم ترین استفاده آن در دستگاه های اکسیژن ساز است، اما بالطبع همین زئولیت استفاده شده پس از مدتی کارایی خود را از دست میدهد و باید آن را تعویض کرد تا دستگاه اکسیژن ساز بتواند اکسیژن با کیفیت تری را تولید نماید.


لینک کوتاه: https://mofidzeolite.com/d/m2llk2
تگ ها:

بیشتر بخوانید

مطالب دیگر














تماس

با ما تماس بگیرید

برای سفارش محصول یا اطلاعات از قیمت ها یا درخواست مشخصات محصول با ما تماس بگیرید