• 09120697642
    تماس بگیرید
  • 021-28420163
    تلفن ثابت
  • info(at)mofidzeolite.com
    ایمیل
  • 09120697642
  • 021-28420163
  • info(at)mofidzeolite.com

پودر زئولیت اکسیژن ساز از کجا تهیه کنیم؟

پودر زئولیت اکسیژن ساز یک ماده معدنی و نوعی غربال مولکولی است که در دستگاه‌های تولید اکسیژن پزشکی صنعتی و خانگی و همچنین در سیستم های PSA و جذب نیتروژن استفاده می‌شود. زئولیت‌ها دارای ساختار متخلخل هستند که قابلیت جذب و جدا کردن مولکول‌های مختلف را بر اساس اندازه و شکل دارند. در دستگاه‌های اکسیژن ساز، زئولیت‌ها برای جدا کردن نیتروژن از هوا به کار می‌روند و به این ترتیب غلظت اکسیژن را تا 93 درصد را افزایش می‌دهند.

زئولیت اکسیژن ساز چیست؟

 

زئولیت اکسیژن ساز یکی از انواع مواد جاذب سطحی است که طی فرایندی با جذب نیتروژن هوا منجر به تولید اکسیژن می‌شود. این ماده با فرمول شیمیایی Na۱۲[(AlO۲)۱۲(SiO۲)۱۲].۲۷H۲O یک حجم سه بعدی متخلخل دارد که از دو ماده‌ی سیلیکا و آلومینا تشکیل شده است. زئولیت اکسیژن ساز که به عنوان یک غربال مولکولی شناخته می‌شود با جذب نیتروژن موجود در هوا به تغلیظ اکسیژن کمک می‌کند. بدین ترتیب میزان زیادی از اکسیژن با غلظت ۹۰ تا ۹۵ درصد در اختیار ما قرار می‌گیرد. اما این فرایند یعنی تغلیظ اکسیژن توسط زئولیت تولید کننده اکسیژن چگونه اتفاق می‌افتد سوالی است که در ادامه به آن پاسخ می‌دهیم.

کاربرد های پودر زئولیت اکسیژن ساز

  • دستگاه‌های پزشکی تولید اکسیژن: ببیماران تنفسی برای تامین اکسیژن مورد نیاز خود، از یک دستگاه اکسیژن ساز استفاده می کنند. در این دستگاه ها برای تولید گاز اکسیژن از روش برودتی و جذب سطحی همراه با نوسانات فشار استفاده می گردد.
  • کاربردهای صنعتی: در فرایندهایی که نیاز به اکسیژن بالا دارند، مانند جوشکاری و تصفیه آب.
  • کاربردهای آزمایشگاهی: برای تولید اکسیژن خالص در تحقیقات و آزمایش‌ها.

گاز اکسیژن کاربرد های زیادی دارد و برای موارد زیادی لازم است تا اکسیژن در مقدار بالا تولید شود. پزشکی و تولید کاغذ دو نمونه از صنایعی هستند که به مقدار زیادی گاز اکسیژن نیاز دارند.

روش تفکیک گاز

روش‌های مختلف جذب در مقیاس صنعتی، در طول سه دهه گذشته بسیار استفاده شده است. از جمله:

  • جذب نوسان خلاء (VSA)
  • جذب نوسان خلاء تکه تکه (FVSA)
  • جذب نوسان فشار (PSA)
  • جذب نوسان دما (TSA)

یکی از مهمترین کاربردهای جداسازی گازهای جذبی، جداسازی هوا توسط PSA برای تولید O2 (اکسیژن) است. تکنیک PSA یکی از گسترده‌ترین تکنیک‌های تحقیق شده است. انتظار می‌رود روش‌های جدید PSA مبتنی بر جاذب‌های جدید در آینده به توسعه خود ادامه دهند.

 

 

بیشتر بخوانید: تعویض زئولیت دستگاه اکسیژن ساز

 

 

تولید اکسیژن به روش PSA

چرخه PSA شامل مراحل تولید، کاهش فشار، پاکسازی و فشار است که اغلب در تغلیظ کننده‌های اکسیژن پزشکی با استفاده از زئولیت اکسیژن ساز استفاده می‌شود.

روش جذب بر اساس نوسانات فشار PSA یکی از روش های محبوب استفاده برای تولید گاز اکسیژن می باشد. برای تولید گاز اکسیژن یک پودری به نام زئولیت استفاده می شود. زئولیت اکسیژن ساز کاربرد زیاد و مهمی برای تولید اکسیژن دارد.

زئولیت اکسیژن ساز به علت داشتن تخلخل بالا و سطح زیاد می تواند نیتروژن را به خود جذب کند. هنگام عبور هوا از این پودر، زئولیت اکسیژن ساز، سریعا نیتروژن را جذب کرده و با سرعت با  اشباع می شود. مولکول های نیتروژن به دلیل اندازه مولکولی بزرگ نمی توانند از زئولیت عبور کنند و جذب زئولیت می شوند. در دستگاه اکسیژن ساز از دو ستون زئولیت به طور همزمان استفاده می گردد.

یکی از ستون ها به تغلیظ اکسیژن مشغول است و دیگری در حال احیا است. به دلیل این که زئولیت اکسیژن ساز سازگاری بالایی با محیط زیست دارد؛ بهترین انتخاب برای استفاده در دستگاه و تولید اکسیژن می باشد.

ساختار زئولیت طوری است که می تواند به اندازه ۲۱ درصد از وزن خود را، اکسیژن جذب کند و اکسیژن خالص را تولید سازد.

ویژگی های پودر زئولیت اکسیژن ساز

  • دارای ساختار سه بعدی
  • متشکل از سیلیکا و آلومینیوم
  • طول عمر بالا
  • مقرون به صرفه

مشخصات فنی زئولیت اکسیژن ساز

جدل مشخصات زئولیت اکسیژن ساز

قیمت زئولیت اکسیژن ساز

قیمت هر کیلو زئولیت اکسیژن ساز با توجه به عوامل مختلفی تعیین می گردد. برای اطلاع از قیمت هر کیلو پودر زئولیت اکسیژن ساز می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. هم چنین می توانید به صورت تلفنی سفارش خود را ثبت کنید. این مجموعه به علت این که مرکز پخش مستقیم زئولیت اکسیژن ساز و سایر مواد معدنی است؛ قیمت محصولات را ارزان تر از مراکز دیگر به شما اعلام خواهد کرد.    

خرید زئولیت اکسیژن ساز

در سال‌های اخیر، تقاضا برای منابع مطمئن اکسیژن به طور قابل توجهی افزایش یافته است. بسیاری از صنایع، از جمله مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی، تولید مواد شیمیایی صنعتی و حفاظت از محیط زیست، برای برآوردن نیازهای اکسیژن خود به سیستم‌های تولید اکسیژن متکی هستند. در میان فناوری‌های مختلف موجود، استفاده از زئولیت برای تولید اکسیژن به دلیل ماهیت کارآمد و مقرون به صرفه آن محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

اگر قصد خرید زئولیت اکسیژن ساز برای تولید اکسیژن را دارید با کارشناسان فروش هلدینگ بازرگانی مفید در تماس باشید. کارشناسان این مجموعه تجاری با ارائه خدمات مشاوره برای متقاضیان بصورت آنلاین و تلفنی در دسترس می‌باشند.

 

سوالات متداول

 

قیمت پودر زئولیت دستگاه اکسیژن ساز به چه عواملی بستگی دارد؟

  • کیفیت و میزان خلوص پودر 
  • حجم سفارش
  • نوع بسته بندی (فله، عمده و یا کیسه ای و ..)

 

زئولیت دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

زئولیت اکسیژن ساز نوعی ماده معدنی طبیعی یا مصنوعی است که ساختار مولکولی منحصر به فردی دارد . به دلیل ماهیت متخلخلی این ماده کاربردهای مختلفی نیز دارد. یکی از کاربردهای زئولیت مولد اکسیژن در سیستم‌های تولید اکسیژن می‌باشد.

 

            


لینک کوتاه: https://mofidzeolite.com/d/l4m8y2
تگ ها:

بیشتر بخوانید

مطالب دیگر














تماس

با ما تماس بگیرید

برای سفارش محصول یا اطلاعات از قیمت ها یا درخواست مشخصات محصول با ما تماس بگیرید