• 09120697642
    تماس بگیرید
  • 021-28420163
    تلفن ثابت
  • info(at)mofidzeolite.com
    ایمیل
  • 09120697642
  • 021-28420163
  • info(at)mofidzeolite.com

کربن مولکولارسیو چیست؟

کربن مولکولارسیو چیست؟ ساختار کربن مولکولارسیو و کارایی این جاذب کربنی چیست؟ در ادامه پاسخ به این سوالات و بیشتر را با هم مرور خواهیم کرد با ما همراه باشید.

کربن مولکولارسیو

کربن مولکولارسیو ها نیز مانند زئولیت ها ساختاری متخلخل گونه با جذب سطحی بالایی دارند.  طوری که می توان از آن ها در فرآیند های جداسازی و جذب استفاده کرد. خاصیت جذب انتخابی زئولیت به دلیل ساختار کریستالی آن بوده و آن ها با حفره ها به یکدیگر متصل شده اند.

اندازه حفره ها یکنواخت می باشد. از کربن مولکولارسیو (CMS) می توان به عنوان یک جاذب استفاده کرد. منتها تفاوتی که با سایر جاذب ها دارد، این است که این جاذب، یک جاذب کربنی می باشد.

حفره های این جاذب کربنی ۴ انگستروم است و به شکل استوانه هم می باشند. کربن مولکولارسیو (CMS) جاذبی متشکل از کربن فعال و زئولیت است. کربن مولکولارسیو از ماده اولیه کربن فعال ساخته شده و تخصص آن جذب مواد با قطر زیر ۱۰ انگستروم است.

در حالی که کربن فعال نمی تواند ذرات با این سایز را جذب کند. شما می توانید بنابر نیازتان کربن مولکولارسیو را در مدل های ۴A، ۵A،۱۰A و ۱۳X خریداری کنید. کربن مولکولارسیو (CMS) برای جداسازی اکسیژن و نیتروژن به کار می رود.

مصارف و کاربرد جاذب کربنی cms

استفاده از آن ها در واحد های تولید گاز نیتروژن به روش PSA برای افزایش خلوص نیتروژن انجام می گیرد.   یکی از بخش های بسیار حیاتی در پردازش گاز طبیعی است. از کربن مولکولارسیو به طور تخصصی (در دستگاه های نیتروژن ساز) در فرآیند جذب اکسیژن از نیتروژن استفاده می گردد.

فرایند استفاده از جاذب کربنی cms در دستگاه نیتروژن ساز

این فرآیند از طریق یک سیستم  PSA ( جذب توسط نوسانات فشار) در دو مرحله انجام و تکرارمی گردد.

در مرحله اول: گاز وارد ژنراتور PSA می شود. حجم بالای مولکول های نیتروژن مانع از جذب آن توسط کربن مولکولارسیو می شود.ولی اکسیژن توسط جاذب مولکولارسیو جذب می گردد. در نهایت نیتروژن به عنوان محصول فرآیند جداسازی خارج میشود.

در مرحله دوم:  فشار کاهش پیدا کرده و اکسیژن می تواند از حفره های کربن مولکولارسیو جدا شود و فرآیند جداسازی دو مرتبه تکرار شود. اکسیژن به آرامی پس از جداشدن از حفره های کربن مولکولارسیو آزاد شده و جاذب احیا می گردد. فرایند جداسازی دومرتبه تکرار می شود.

سایز مولکول نیتروژن و اکسیژن هم اندازه بوده و اگر از کربن فعال استفاده شود، فرآیند جداسازی اکسیژن از نیتروژن به خوبی انجام نمی شود. و هر دو ماده توسط کربن فعال جذب می شوند.

ولی سایز حفره های کربن مولکولارسیو برای جداسازی مناسب بوده و به راحتی می تواند اکسیژن را جذب و نیتروژن را عبور دهد. در نهایت نیتروژن با خلوص بالای ۹۹ درصد حاصل خواهد شد.

کاربرد های کربن مولکولارسیو  (CMS)

کربن مولکولارسیو از خاکستر زغال انتراسیت حاصل می شود و از طریق بخار فعال می گردد. این ماده ساختار متخلخل گونه ای دارد و بهترین جذب کننده اسانس های غیر دلخواه و ترکیبات کربنی ناپایدار است.

تسریع در حل کردن جذب و پوشش حلال هایی در دمای پایین از بین برنده ی اسانس های نا مطبوع به واسطه قدرت جذب چشمگیر این نوع کربن اکتیو باعث از بین رفتن آلاینده ها در کمترین دفعات ممکن بهترین تمییز کننده گازهای قابل دسترس مکانیزم پایدار قدرت جذب بسیار بالا برای ترکیبات با غلظت پایین

روش های خرید کربن مولکولارسیو

برای خرید کربن مولکولارسیو از مجموعه ی مفید، می توانید با شماره تماس موجود در سایت تماس گرفته، و سفارش خود را ثبت نمایید. کربن مولکولارسیو CMS ماده ای است پر کاربرد که مجموعه ی مفید ان را با قیمت مناسب و کیفیت بالا به خریداران در سراسر ایران، عرضه خواهد کرد.

هم چنین امکان صادرات کربن مولکولارسیو به کشور های عربی امکان پذیر خواهد بود. بر روی قیمت و کیفیت تمامی محصولات مجموعه ی بازرگانی مفید، تضمین وجود دارد و با خیال راحت می توانید نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید.

لازم به ذکر است که این مجموعه در زمینه فروش زئولیت کشاورزی، زئولیت خوراک دام، انواع مولکولارسیو اروپایی و .... فعالیت دارد.


لینک کوتاه: https://zeoliteo.ir/d/o3ndx2
تگ ها:

بیشتر بخوانید

مطالب دیگر














تماس

با ما تماس بگیرید

برای سفارش محصول یا اطلاعات از قیمت ها یا درخواست مشخصات محصول با ما تماس بگیرید