• 09120697642
    تماس بگیرید
  • 021-28420163
    تلفن ثابت
  • info(at)mofidzeolite.com
    ایمیل
  • 09120697642
  • 021-28420163
  • info(at)mofidzeolite.com

 فروش انحصاری اکتیو آلومینا Activated Alumina

فرایند به دست آمدن اکتیو آلومینا Activated Alumina، بدین صورت است که از ماده اولیه ای به نام دی هیدروکسیله شدن آلومینیوم هیدروکسید به دست می آید.

اکتیو آلومینا به دلیل داشتن میزان زیادی حفره و تخلخل بر روی خود، می تواند با قدرت زیادی اقدام به جذب نماید. ضمن این که این ماده دارای سطح تماس بالایی نیز می باشد که این سطح در حدود ۲۰۰ متر مربع به ازای هر گرم است.

فروش انحصاری این محصول در مجموعه بازرگانی مفید با قیمتی ویژه انجام می شود.

کاربرد های آلومینا فعال

از آلومینا فعال در مصارف مختلفی برای جذب کردن رطوبت استفاده میشود. همچنین از این ترکیب می توانیم در کابرد هایی مانند فیلتر کردن مواد و آلاینده های آب و خشک کردن گاز استفاده کنیم.

هر یک از این کاربرد ها در زمان خود به نوعی منحصر به فرد و ویژه است. اهمیت کاربرد اکتیو آلومینا در صنایعی همچون گاز بسیار زیاد است.

اکتیو آلومینا به دلیل دارا بودن ساختار فیزیکی و ترکیبات شیمیایی که دارد، در صنایع و کاربرد های پزشکی، پتروشیمی، نفت، گاز و محیط زیست کاربرد دارد.

در ادامه برخی از کاربرد های مهم این محصول را باهم مرور می کنیم؛

 

·         کاتالیست

در برخی از فرایند ها همچون تولید پلی اتیلن و تولید هیدروژن پراکسید از اکتیو آلومینا به عنوان کاتالیست استفاده می شود. ضمن این که این ماده می تواند برای حذف کردن سولفور از جریانات فرایند کلاوس نیز مورد  استفاده قرار گیرد.

·         جاذب رطوبت

جذب رطوبت و جدا سازی مولکول ها آب در بسیاری از فرایند ها امری مهم و ضروری محصوب می شود. از آلومینا اکتیو می توان برای جذب نمودن رطوبت استفاده کرد.

جاذب های دیگری هم وجود دارد، به طور مثال سیلیکا ژل و یا انواع مولکولارسیو ها نیز جاذب هستند، اما هر یک در کاربردی خاص مورد استفادها قرار می گیرند.

بنابراین بسته به نوع کاری که در نظر داشته باشیم، باید اقدام به انتخاب یکی از انواع جاذب ها کنیم.

بعد از مرحله جذب، یک مرحله و یا فرایندی را در پیش داریم که به عنوان فرایند احیا از آن یاد می شود. در واقع زمانی که اکتیو آلومینا اشباع می شود، باید آن را احیا کنیم تا مجددا بتوانیم از آن استفاده کنیم.

برای این که بتوانیم یک آلومینا اکتیو را به درستی احیا کنیم و مورد استفاده مجدد قرار دهیم باید آن را در دمای ۲۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهیم.

·         جاذب فلوئور

همان طور که می دانید میزان زیادی فلوراید در آب های آشامیدنی وجود دارد. این فلوراید می تواند برای بدن انسان مضر باشد.

از همین رو بهره گیری از اکتیو آلومینا برای حذف کردن فلوراید موجود در آب یکی از مهم ترین کاربرد های این محصول به شمار می رود. فلوراید می تواند مسبب بسیاری از بیماری های استخوانی و کم شدن هوش کودکان باشد.

سایر کاربرد های این محصول

آلومینا اکتیو

از آلومینا اکتیو در تکنولوژی PSA یا سایر دستگاه های خشک کن استفاده می شود، کاربرد دیگر این محصول را می توانیم برای خشک کردن مایعات آلی بدانیم که اکتیو آلومینا می تواند رطوبت موجود در آن را به کم تر از ۱۰ PPM برساند.

برای حذف کردن عنصر هایی مثل فلوئور، کلر، آرسنیک و کادمیم می توانیم از اکتیو آلومینا استفاده کنیم.

آلومینا اکتیو همچنین در حذف کردن ترکیبانی مثل کربنیل سولفید و هیدروژن دی سولفید ، TBC (۴-ترت-بوتیل‌کته‌کول کاربرد دارد.

حذف رطوبت موجود در صنایع غذایی و دارویی و خشک کردن بسیاری از گازها نظیر هوا، آمونیاک، کربن دی اکسید و و خشک کردن مایعاتی نظیر بنزن، اتیل استات واز دیگر کاربرد های این محصول است.

مشخصات فنی و فیزیکی آلومینا فعال شده

اکتیو آلومینا دارای سایز بندی های مختلف است، عموما پر استفاده ترین سایز آن ۳٫۵ میلی متر است و از سایز ۵٫۸ میلی متر آن اغلب برای خشک کن های بزرگ تر استفاده می شود.

اکتیو آلومینا دارای گرید بندی های مختلفی بوده که هر یک مشخصات و کاربرد های خاص خود را دارند.

لیست قیمت آلومینا فعال شده در بازار

با توجه به کاربرد های زیادی که این محصول دارد، در صنایع مختلفی از آن می توان استفاده نمود. جهت دریافت لیست قیمت آلومینا فعال شده در بازار می توانید با راه های ارتباطی درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

 

لینک کوتاه: https://mofidzeolite.com/d/g36ee2
تگ ها:

بیشتر بخوانید

مطالب دیگر














تماس

با ما تماس بگیرید

برای سفارش محصول یا اطلاعات از قیمت ها یا درخواست مشخصات محصول با ما تماس بگیرید