• 09120697642
    تماس بگیرید
  • 021-28420163
    تلفن ثابت
  • info(at)mofidzeolite.com
    ایمیل
  • 09120697642
  • 021-28420163
  • info(at)mofidzeolite.com

فروشنده عمده کربن اکتیو (کربن فعال)

با توجه به این که با کم بود بارش و باران مواجه هستیم، ذخار آبی در جهان رو به کاهش هستند. همچنین منابع آبی و حجم پساب ها نیز کم شده است. از همین رو همه به دنبال روش هایی برای تصفیه کردن آب و فاضلاب هستند. روش های مختلفی برای تصفیه کردن آب وجود دارد که به سه دسته فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی تقسیم بندی می شوند. هر یک از این روش ها سختی ها و مزایا و معایب خاص خود را دارند. بیش ترین مواد آلی که بعد از تصفیه در آب ها و یا پساب ها باقی می مانند دارای ترکیبات و ساختار های کربنی هستند. به همین واسطه کربن اکتیو کاربردی ترین ماده ای است که جهت تصفیه کردن این نوع منابع در فاز مایع و گاز مورد استفاده قرار میگیرد.

کاربرد کربن فعال چیست؟

[caption id="attachment_1918" align="aligncenter" width="300"]activated carbon               کربن فعال activated carbon[/caption] مهم ترین و بیش ترین کاربردی که کربن اکتیو و یا به عبارتی کربن فعال دارد است است که؛ از آن برای جدا کردن رنگ، بو، مزه و همچنین کلر موجود در صنایع مواد غذایی بهره برده می شود. همچنین از این ماده می توان به منظور تصفیه کردن آب استخر، آکواریوم و یا حتی تصفیه آب خانگی و صنعتی استفاده نمود. جالب است بدانید کربن اکتیو نوعی کربن فعال شده است، این ماده از طریق اصلاحات فیزیکی صورت گرفته به دست می آید. ساختار کربن فعال به گونه ای است که می تواند پیوند بسیار قوی و غیر قابل شکستی را در واکش با سایر مواد ایجاد نماید. این ماده دارای مساحت سطحی بسیار بالایی است. در واقع با توجه به حجمی که این محصول دارد میزان مساحت حجمی آن زیاد است. این مساحت حجمی به گونه ای است که کرن اکتیو را به ماده ای با منافذ بسیار ریز تبدیل کرده که می تواند ناخالصی های زیادی را با قدرت فوق العاده خود جذب نماید.

کربن فعال (Activated carbon) چه ساختار و کاربردی دارد؟

کربن را به صورت دقیق می توانیم این گونه معرفی کنیم که یک عنصر غیر فلزی بوده که دارای عدد اتمی ۶ است. این ماده دارای ظرفیت چهار اتمی است و نماد آن C می باشد. علت نام گذاری کربن به این نام این است که کربن بر گرفته از کلمه کربو بوده و به معنای زغال سنگ است. در واقع کربن و ذغال سنگ شباهت بسیار زیادی با هم دارند. کربن به لحاظ فراوانی در رده ۱۵ ام قرار دارد. در واقع ۱۵ امین عنصری که در جهان بیشتر یافت می شود کربن است. دومین عنصری که در بدن انسان یافت می شودکربن بوده که بعد از اکسیژن در رده دوم قرار گرفته است. این عنصر چیزی در حدود ۱۸٫۵ درصد از کل جرم بدن را به خود اختصاص می دهد. کربن دارای اتم هایی است که این اتم ها می توانند با روش ها و راه های مختلف با هم ترکیب شوند و با یکدیگر پیوند برقرار نمایند. بعد از ترکیب و ایجاد پیوند بین اتم ها شکل دیگری از کربن را خواهیم داشت. [caption id="attachment_1919" align="aligncenter" width="300"]کربن فعال یا کربن اکتیو              انواع کربن فعال یا کربن اکتیو شده[/caption] حال می رسیم به تعریف کربن اکتیو یا همان کربن فعال، این ماده همان طور که از نامش پیداست به نوعی کربن است که دارای بار الکتریکی مثبت است. به خاطر دارا بودن این ویژگی است که قادر است یون های منفی موجود در ناخالصی ها را به خود جذب نماید. ساختار میکروسکوپی کربت اکتیو به صورت متخلخل و اسفنجی است. به همین دلیل می تواند نسبت به حجم خود میزان بسیار زیادی از مولکول ها را به خود جذب نماید. کربن اکتیو در واقع به نوعی ماده جاذب است که جذب کننده سطحی با جنس زغالی و ساختار کریستالی است. برای تولید کربن فعال یا کربن اکتیو می توان از هر ماده ای که دارای درصد بالایی از کربن است استفاده نمود. در ابتدا برای انجام این فرایند برای این که کربن اکتیو را به دست بیاوریم؛ منبعی که دارای حجم بالایی از کربن است را می سوزانیم. در مرحله بعدی از این فرایند برای فعال کردن کربن موجود در آن منبع سوخته شده را از بین گاز های اکسنده در دمای بسیار بالا عبور می دهیم. وقتی با این روش کربن اکتیو تولید شود میزان تخلخل موجود بر روی ساختار کربن اکتیو شده افزایش پیدا می کند و قدرت جذب آن نیز در نتیجه بالا تر می رود.

خرید عمده کربن فعال مرغوب و با کیفیت

در این مقاله قصد داشتیم این محصول را به طور خلاصه معرفی کنیم. شما می توانید برای خرید عمده کربن فعال شده مرغوب و با کیفیت با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. ضمن این که برای گرفتن هر گونه مشاوره نیز ما در کنار شما هستیم.


لینک کوتاه: https://mofidzeolite.com/d/v3ged4
تگ ها:

بیشتر بخوانید

مطالب دیگر














تماس

با ما تماس بگیرید

برای سفارش محصول یا اطلاعات از قیمت ها یا درخواست مشخصات محصول با ما تماس بگیرید