• 09120697642
    تماس بگیرید
  • 021-28420163
    تلفن ثابت
  • info(at)mofidzeolite.com
    ایمیل
  • 09120697642
  • 021-28420163
  • info(at)mofidzeolite.com

کربن اکتیو ارزان قیمت از کجا بخرم؟

  مجموعه ی مفید چندین سال است که به صورت گسترده در زمینه فروش انواع مواد معدنی و زئولیت ها سابقه فروش دارد. کربن اکتیو نیز یکی از موادی بوده که می توانید آن را با ارزانترین قیمت نسبت به جاهای دیگر ولی با همان کیفیت بالا، خریداری کنید. این مجموعه به صورت غیر حضوری محصولات را برای شما اماده کرده و در مقصد به شما تحویل می دهد. ارسال بار مستقیم از کارخانه و سود کم و حذف واسطه ها از دلایلی است که کربن اکتیو و سایر محصولات با قیمت پایین به فروش می رسند. لذا با خیال راحت و به آسانی خرید خود را انجام دهید.

کربن اکتیو چه کاربردی دارد؟

برای حذف طعم، بو و کلر باقیمانده در آب می توان از مواد زیادی استفاده کرد. اما یکی از این مواد که در دسترس بوده و قیمت مناسبی هم دارد،  کربن اکتیو می باشد. کربن اکتیو یا کربن فعال که از آن می توان به عنوان زغال فعال هم استفاده کرد، نوعی کربن بوده که ویژگی های جذبی، کاتالیستی و الکتروشیمیایی مفیدی است که می توان از آن به عنوان یک جاذب قوی برای مواد محلول در گاز و مایعات استفاده کرد. کربن اکتیو ویژگی های زیادی دارد. ساختار متخلخل و سطح فعال بالا ظرفیت جذب بالا توانایی بازیافت و فعالسازی مجدد پایداری بالا ارزان قیمت و مقرون به صرفه رسانایی الکتریکی بالا کربن فعال دارای منافذ و اشکال مختلف است که کاربرد های گسترده ای در تصفیه گاز، آب و فاضلاب دارد. امروزه آلودگی های محیط زیستی زیاد شده و کربن فعال می تواند به عنوان یک جاذب موثر برای تصفیه منابع آبی مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. می توان برای حذف طعم و بو و بهبود رنگ آب و طعم آب آشامیدنی، آب زیر زمینی و آب صنعتی و فاضلاب ها از کربن اکتیو استفاده کرد. کربن اکتیو کاربردهای دیگری در نیز دارد و می توان از آن برای تصفیه فاضلاب ها در صنایع مختلفی مانند پالایشگاه های گاز، پتروشیمی ها و پالایشگاههای نفت، شیرین سازی گاز، صنایع غذایی، صنایع دارویی، خالص سازی داروها و روغن های خوراکی و صنعتی، صنایع قند، صنایع دفاع و در تصفیه هوا و گازها استفاده کرد. از دیگر کاربردهایی که برای کربن اکتیو می توان نام برد، بازیافت حلال و مواد شیمیایی می باشد. عمده ترین کاربرد کربن اکتیو بوده و در صنعت آب جهت حذف کلر و کدورت و رنگ و بو می توان از کربن اکتیو استفاده کرد. کربن اکتیو بنابر ساختاری که دارد، یکسری ویژگی های خاص داشته و بنابر همین ویژگی ها برای موارد و مصارف مختلف قابل استفاده است. کربن اکتیو ساختار متخلخل گونه ای داشته و حفره های زیادی دارد. سطح فعال کربن اکتیو زیاد است. کربن اکتیو که به عنوان یک جاذب شناخته شده است به دلیل ساختار منفذ گونه نقش مهمی را دارد. اندازه منفد ها موجب شده تا بتوان از کربن اکتیو برای جذب فاز گاز و مایع استفاده کرد. کربن اکتیو جاذب گاز سوراخ ها و منافذ ریزی دارند که باعث می شود مولکول های گازی به سرعت در منافذ کربن گیر بیفتند. کربن اکتیو مورد استفاده در مایعات دارای توزیع یکنواخت تری است. سه اندازه منفذ دارند. حفره ها بزرگ و متوسط بوده و مولکول های بزرگ در آن جای می گیرند و مایع در منافذ ریز نفوذ می کند.  

انواع کربن اکتیو

کربن اکتیو بسته به ویژگی فیزیکی و شیمیایی شان انواع مختلفی دارند. می توان کربن اکتیو را بر اساس این ویژگی ها دسته بندی کرد. در واقع کربن بر اساس ویژگی های سطحی، رفتار شیمیایی و فیزیکی و روش تهیه به انواع مختلف تقسیم می شود. کربن فعال قرصی، کربن فعال پودری، کربن فعال گرانولی و میله ای از انواع آن می باشد.   کربن اکتیو پودری سایز کمتر از ۱ میلی متر دارد. مزیت مهم کربن اکتیو پودری مقدار بالای سطح فعال می باشد اما اندازه ریز ذرات موجب می شود افت فشار بالایی ایجاد شود. کربن اکتیو گرانولی در مقایسه با کربن اکتیو پودری سایز ذرات نسبتا بزرگتری دارد و سطح خارجی آن کوچکتر بوده است. سرعت بالای نفوذ در گاز و مایعات این نوع کربن برای جذب گاز و بخار مناسب است. کربن گرانول برای تصفیه آب، بو زدایی و جداسازی مواد موجود در جریان مورد استفاده قرار می گیرد. کربن اکتیو میله ای یا کربن اکتیو مدادی استوانه ای شکل  است و ویژگی هایی شامل افت فشار کم، قدرت مکانیکی بالا و میزان غبار کم را داراست و به طور عمده برای جذب در فاز گازی استفاده مي شوند.  

لینک کوتاه: https://mofidzeolite.com/d/k2oel4
تگ ها:

بیشتر بخوانید

مطالب دیگر














تماس

با ما تماس بگیرید

برای سفارش محصول یا اطلاعات از قیمت ها یا درخواست مشخصات محصول با ما تماس بگیرید