• 09120697642
    تماس بگیرید
  • 021-28420163
    تلفن ثابت
  • info(at)mofidzeolite.com
    ایمیل
  • 09120697642
  • 021-28420163
  • info(at)mofidzeolite.com

آلومینا اکتیو ارزان قیمت در ایران

  آلومینا اکتیو در کل ماده ای ارزان قیمت می باشد. اما می توان مراکز معتبری را پیدا کرد که به صورت مستقیم این محصول را به فروش می رسانند. آلومینا اکتیوی که در مجموعه ی مفید عرضه شده با کیفیت بالا و قیمت مناسب قابل خرید است. این ماده به دلیل این که به صورت مستقیم و با حذف واسطه ها به فروش می رسد، قیمت مناسب تری نسبت به مراکز دیگر دارد. کیفیت بالا و قیمت مناسب این ماده تضمینی است که ما برای جلب رضایت مشتریان خود در نظر گرفته ایم. سابقه چندین ساله ما در فروش نیز نشان از اعتماد و همراهی مشتریان ما داشته و خواهد داشت.

آلومینا اکتیو یا Activated Aluminaچیست؟

مواد زیادی وجود دارد که می توان از آن ها به عنوان جاذب استفاده کرد. اما هر کدام از آن ها به دلیل ساختاری که دارند، خواص فیزیکی و شیمیایی و اندازه حفره ها برای استفاده در یک صنعت خاص مناسب می باشند. عمدتا موادی مانند زئولیت ها، مولکولارسیو یا آلومینا اکتیو همگی ساختار سه بعدی و منفذ گونه ای دارند. اندازه منافذ در هر کدام متفاوت بوده و مبرم است که در خواص فیزیکی و شیمیایی نیز متفاوت باشند. آلومینا اکتیو یکی از مواد جاذب است که کاربرد های فراوانی دارد. برای جذب رطوبت این ماده می تواند نقش موثری داشته باشد. سطح ویژه آلومینا اکتیو بیش از ۲۰۰ متر مربع/ گرم است. هم چنین می توان از این ماده به عنوان خشک کن و به عنوان یک فیلتر فلوراید در آب آشامیدنی استفاده کرد. آلومینا اکتیو مانند یک خشک کن برای حفظ چیز هایی که با جذب آب از هوا خشک می شوند کاربرد داشته و هم چنین می تواند به عنوان یک ماده برای حذف فلوراید، آرسنیک و سلنیوم مورد استفاده قرار بگیرید.   آلومینا اکتیو منافذ و فرورفتگیهای زیادی دارد و نسبت سطح آن به وزن بیشتر است. که همین مورد را می توان جزو ویژگی های آن دانست. آلومینا اکتیو را می توان پرمصرف ترین ماده جاذب رطوبت در صنعت هوای فشرده دانست. این ماده نقش موثری در فرایند حذف رطوبت از جریان های هوای فشرده و سایر گاز ها ایفا می کند. برای حذف رطوبت از جریان هوای فشرده و گاز هایی که رطوبت بالایی دارند می توان از آلومینا اکتیو استفاده کرد.

اما چرا این ماده، پرمصرف ترین جاذب شناخته شده است؟

دلیل آن قیمت ارزان آلومینا اکتیو است. به علاوه این که آلومینا اکتیو مقاومت فیزیکی و شیمیایی بالایی دارد و به دلیل بالا بودن میزان تخلخل و سطح ویژه و ظرفیت جذب رطوبت بالا ماده مناسبی می باشد. هم چنین این ماده قابلیت احیاپذیری هم دارد. اکتیو آلومینا یا آلومینای فعال یک ماده بی اثر و خنثی بوده و همین ویژگی موجب شده تا بتوان از آن در فرایند های مختلف استفاده کرد. اکتیو آلومینا مقاومت بالایی در برابر رسوب دارد و به طور گسترده در صنایع پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد.  

موارد استفاده اکتیو آلومینا

  • کاتالیست
  • خشک کن
  • جذب فلوراید
  • سیستم خلا
  • جاذب رطوبت
در تولید پلی اتیلن از آلومینا اکتیو به عنوان یک کاتالیزور استفاده می شود. هم چنین این ماده می تواند در تولید پراکسید هیدروژن هم ماده جاذب خوبی باشد. از اکتیو آلومینا به عنوان یک کاتالیست می توان برای حذف گوگرد از جریان سیال نیز استفاده کرد. استفاده از آلومینا اکتیو در درایرهای هوای فشرده به عنوان یک ماده خشک کننده رایج است. این ماده می تواند رطوبت را در میان منافذ خود گیر بیندازد و به آن ها اجازه عبور ندهد. در بسیاری از کشور ها از آلومینا اکتیو به عنوان یک ماده حذف کننده فلوراید از آب آشامیدنی استفاده می شود.  این ماده ظرفیت بالایی در جذب فلوراید دارد. و آزمایش های زیادی در این زمینه انجام شده است. برای جلوگیری از تولید نفت توسط پمپ چرخشس از جریان بازگشت به سیستم می توان از آلومینا فعال استفاده کرد. این ماده یک ماده شارژ در تله های پیشرو می باشد. هم چنین خواص مکانیکی و غیرواکنشی آلومینا اکتیو موجب شده که بتوان از آن به عنوان یک ماده مناسب برای پوشش سطوحی که اصطکاک دارند در پروتز بدن استفاده کرد. این مورد نشان دهنده کاربرد ویژه ی آلومینا اکتیو در صنعت پزشکی می باشد در مورد کاربرد آلومینا اکتیو برای جذب رطوبت نیز توضیحاتی را بیان کردیم.

لینک کوتاه: https://mofidzeolite.com/d/y2rkw4
تگ ها:

بیشتر بخوانید

مطالب دیگر














تماس

با ما تماس بگیرید

برای سفارش محصول یا اطلاعات از قیمت ها یا درخواست مشخصات محصول با ما تماس بگیرید