• 09120697642
    تماس بگیرید
  • 021-28420163
    تلفن ثابت
  • info(at)mofidzeolite.com
    ایمیل
  • 09120697642
  • 021-28420163
  • info(at)mofidzeolite.com

فروش آلومینا اکتیو پزشکی در تهران

  آلومینا اکتیو یک ماده پرکاربرد و پر استفاده در صنعت می باشد. یکی از کاربردهای این ماده، استفاده در پزشکی برای ساخت پروتز می باشد. مجموعه ی مفید، مرکز فروش انواع آلومینا اکتیو در ایران می باشد. که این محصول را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت به مصرف کنندگان عرضه می کند.

آلومینا اکتیو

این ماده را با نام های آلومینا فعال و یا اکتیو آلومینا نیز می شناسند. Activated Alumina  ماده ای است که میزان تخلخل بالایی دارد و در صنایع زیادی از جمله گاز، نفت و پتروشیمی از آن استفاده می گردد. این ماده به عنوان موثر ترین جاذب در صنایع شناخته شده است. آلومینا اکتیو به عنوان جاذب کاربرد دارد ولی کاربرد آن فقط به همین مورد ختم نشده و از آن به عنوان یک کاتالیست، نم زدا، رسوب زدا نیز استفاده می گردد. آلومینا اکتیو سطح ویژه ی بالایی دارد و همین مورد باعث شده تا آن به عنوان رطوبت هوا و گاز مایع شناخته شود. این ماده در انجام واکنش های شیمیایی، تغییر شکل نمی دهد و تجزیه نمی گردد. خصوصیات ویژه ای که این ماده دارد، وجود منافذ ریز آن می باشد. این ماده هنگام ورود مایع و گاز، مولکول های آب را جذب کرده و محصول خشکی را تحویل می دهد. اکتیو آلومینا به عنوان یک ماده بی اثر وخنثی در واکنش های شیمیایی شرکت می کند. دیگر ویژگی منحصر به فردی که این ماده دارد، قابلیت احیای مجدد، تخلخل بالا و جذب مناسب می باشد.

تولید اکتیو آلومینا

این ماده را می توان در ازمایشگاه ها و از روش های مختلف تولید کرد. این ماده در طی واکنش بایر و کلسیناسیون تولید می گردد. از مواد معدنی مانند بوهمیت، گیسیت و بوکسیت نیز برای تولید آن استفاده می گردد. اندازه ذرات و میزان تخلخل بالا در هر کدام از روش های تولیدی متفاوت خواهد بود. روش دیگری که برای تولید این ماده انجام می گیرد؛ اشعه ایکس و انالیز حرارتی می باشد. در مورد آلومینا اکتیو نکته دیگری وجود دارد و آن رنگ های مختلف این ماده است. آلومینا اکتیو را می توانید در رنگ های مختلف، بنفش، زرد و بی رنگ خریداری کنید. البته هر کدام از این آلومینا اکتیو ها کاربردهای مختلفی دارند. و هم چنین آلومینا اکتیو رنگی، ترکیبی از مواد دیگر می باشد. در مورد آلومینا اکتیو بنفش رنگ که ترکیبی از پتاسیم پرمنگنات در آن وجود دارد یا آلومینا اکتیو زرد رنگ که ترکیبی از زئولیت دارد؛ این دو ماده از قدرت جذب بالاتری برخوردار هستند.

کاربردهای مواد اکتیو آلومینا چیست:

تخلخل بالا و سطح ویژه ی بالا و تغییر شکل ندادن این ماده موجب شده تا این ماده کاربردهای متفاوت و وسیعی را داشته باشد. استفاده از اکتیو آلومینا به عنوان یک کاتالیست در صنایع نفت و گاز رایج می باشد. برای تولید پلی اتیلن، فلوراید و هیدروژن پراکسید از این ماده استفاده می گردد.

جاذب رطوبت

در خطوط انتقال گاز، وجود رطوبت بسیار خطرناک می باشد. برای حذف رطوبت و ناخالصی ها از آلومینا اکتیو در خطوط تولید استفاده می شود. این ماده در افزایش خلوص پالایشگاه ها نیز نقش موثری دارد. تخلخل بالا موجب شده تا آلومینا اکتیو بتواند رطوبت موجود در گاز و مایعات را جذب کند و یک ماده خشک تحویل دهد. این ماده تا میزان ۲۰ درصد از وزن خود توانایی جذب رطوبت را دارد.  

جداسازی فلوراید از آب آشامیدنی:

وجود فلوراید در آب اشامیدنی بسیار خظرناک می باشد.  یک ماده موثر برای جذب فلوراید موجود در آب آشامیدنی می باشد. آلومینا اکتیو می تواند ماده ای موثر برای کاهش میزان فلوراید باشد. این ماده PH را از ۱۰ به ۱ کاهش می دهد. استفاده از آلومینا اکتیو در پزشکی نیز رایج می باشد. این ماده به دلیل واکنش پذیر نبودن و تغییر شکل ندادن در ساخت پروتز های شانه و ران استفاده می گردد.    

لینک کوتاه: https://mofidzeolite.com/d/r4jl3l
تگ ها:

بیشتر بخوانید

مطالب دیگر














تماس

با ما تماس بگیرید

برای سفارش محصول یا اطلاعات از قیمت ها یا درخواست مشخصات محصول با ما تماس بگیرید