• 09120697642
    تماس بگیرید
  • 021-28420163
    تلفن ثابت
  • info(at)mofidzeolite.com
    ایمیل
  • 09120697642
  • 021-28420163
  • info(at)mofidzeolite.com

شرکت پخش انحصاری کربن فعال

استفاده از کربن فعال به منظور بالا بردن کیفیت آب و حذف بوی نامطبوع در آن به صورت بسیار گسترده ای در حال انجام است. در واقع از کربن اکتیو برای تصفیه کردن و فیلتراسیون آب استفاده می شود. البته کربن فعال دارای کاربرد های دیگری نیز می باشد که در صنایع مختلف از آن بهره برده می شود. شما می توانید برای اطلاع از کاربرد های آن و آشنایی بیشتر با این محصول با ما همراه باشید. مجموعه بازرگانی مفید به عنوان شرکت پخش انحصاری کربن فعال، این محصول را به صورت مستقیم و بدون واسطه به فروش می رساند.

ویژگی های کربن اکتیو و خصوصیات آن

کربن اکتیو در فرایند فیلتر کردن قادر است تا حجم زیادی از مواد آلی را به خود جذب نماید. یکی از کاربرد های کربن فعال استفاده از آن در فیلتر کربنی است. نکته ای که در فیلتر کربنی وجود دارد این است که علاوه بر کربن فعال از سیلیس نیز در آن بهره برده می شود. بدنه اصلی آن لز جنس فلز و فایبر گلاس است. سیلیس در جذب آب نقش بسیار مهمی دارد.

روش های احیای کربن اکتیو در تصفیه آب

کربن فعال بعد از مدت زمانی که مورد استفاده قرار می گیرد، دیگر قابلیت ها و قدرت قبل را برای فیلتراسیون نخواهد داشت. یعنی مثل قبل نمی تواند بو، طعم و رنگ آب را به  حالت مطلبوب برساند. از همین رو نیاز به احیا مجدد دارد تا بتواند مثل قبل به کار خود ادامه دهد. برای انجام این کار روش های مختلفی وجود دارد: احیا به روش حرارتی کربن فعال روش احیای حرارت کربن بدین صورت است که کربن اکتیو را در یک کوره با خرارت ۸۱۵ سیلسیوس قرار می دهیم. احیا به روش کربن فعال توسط بخار از کربن فعال برای احیای کربن فعال استفاده می شود. در این روش الاینده های جذب شده توسط کربن دفع می شود. و ظرفیت کربن مجددا بازیابی می شود. برای این امر کربن فعال را به مدت ۳۰ دقیقه با آب شتشو می دهیم. سپس ۳ تا ۴ بار آن را با بخار احیا می کنیم. از این روش بیش تر در کارخانه ها که دارای خط بخار آب داغ هستند استفاده می شود. احیا به روش شیمیایی در این روش، به منظور اکسیداسیون ترکیبات جذب شده توسط کربن از حلال های شیمیایی در دمای حدود ۱۰۰ درجه سانتیگراد استفاده می شود. در هر سیکل از این فرایند احیای ۵ تا ۱۰ درصد از کربن اکتیو از بین می رود. روش احیای شیمیایی برای ظرفیت های بالا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد، زیرا حلال های شیمیایی معمولاً گران قیمت هستند و با افزایش تناژ کربن به مقدار بالاتری حلال شیمیایی نیازمند می باشیم. فرایند بازیابی شیمیایی به میزان بالای تابع دما است و کنترل دما در این روش از اهمیت بالایی برخوردار است. باید توجه داشت که در کلیه روش های احیای غیر حرارتی کربن فعال مقداری از مواد آلاینده در بستر کربنی باقی می ماند و این مساله سبب انسداد منافذ کربن اکتیو خواهد شد. به این ترتیب ظرفیت جذب کربن به شدت کاهش یافته و کربن به سهولت قابل بازیافت نخواهد بود. یکی از مزیت های روش احیای شیمیایی کربن فعال، اتلاف پایین کربن در سیکل عملیات احیا می باشد. این ویژگی سبب می شود تا کربن فعال مصرفی به دفعات بیشتری احیا شده و مجدداً مورد بهره برداری قرار گیرد.

خرید کربن اکتیو عمده با قیمتی ارزان

شما می توانید جهت خرید کربن اکتیو عمده با قیمتی ارزان از مجموعه بازرگانی مفید اقدام نمایید. ضمن این که امکان خرید انواع کربن فعال و زئولیت و مولکولارسیو از مجموعه مفید امکان پذیر است.  


لینک کوتاه: https://mofidzeolite.com/d/r4jqp2
تگ ها:

بیشتر بخوانید

مطالب دیگر














تماس

با ما تماس بگیرید

برای سفارش محصول یا اطلاعات از قیمت ها یا درخواست مشخصات محصول با ما تماس بگیرید