• 09120697642
    تماس بگیرید
  • 021-28420163
    تلفن ثابت
  • info(at)mofidzeolite.com
    ایمیل
  • 09120697642
  • 021-28420163
  • info(at)mofidzeolite.com

خرید کربن فعال عمده به صورت مستقیم

کربن فعال به واسطه فرایند جذب فیزیکی که دارد؛ قابلیت جذب آلاینده ها را از جریان های مایع و گاز دارد. همچنین می تواند آلاینده را از تمام این جریان ها حذف و جداسازی نماید. این محصول دارای سطح حجمی بالایی است از همین رو آلودگی ها به راحتی در سطح آن قرار میگیرند و به آن جذب می شوند. میزان سطح کربن فعال بالا است و قادر است میزان مولکول های زیادی را به خود جذب کند. از همین رو کربن اکتیو در کاربرد های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید کربن فعال عمده به صورت متسقیم و با نازل ترین قیمت می توانید از طریق راه های ارتباطی که در سایت درج کرده این با مجموعه بازرگانی مفید ارتباط برقرار نمایید.

عوامل تاثیر گذار در قدرت جذب سطحی

قدرت جذب در کربن فعال به عوامل مختلفی بستگی دارد که به شرح ذیل است؛
  • میزان مساحت سطح کربن اکتیو
  • نوع ماده جذب شونده
  • ماده جذب شونده دارای چه حالت فیزیکی است
  • میزان غلظت ماده آلاینده و ترکیبات آن
  • دمای آب
  • میزان ph
  • مقدار جریان
همه این عوامل به گونه در این قدرت جذب تاثیر گذار هستند.

مکانیزم جذب در کربن اکتیو به چه صورت است؟

به این دلیل که نیروی جاذبه سطح کربن فعال از نیروی مولکولی بیش تر است، ذرات کربن اکتیو این قابلیت را دارند تا به راحتی این مولکول ها را به خود جذب نمایند. بهتر است بدانید که میزان جرم مولکولی آلاینده ها بالا است. از همین رو به لحاظ الکتریکی خنثی هستند. و به علاوه با توجه به این که دارای ماهیت شیمیایی نیز می باشند. به راحتی جذب کربن فعال می شوند.

مراحل جذب توسط کربن اکتیو

ذرات موجود در آلاینده که در آن نیز محلول شده است با درات کربن فعال تماس پیدا می کنند. سپس این ذرات آلاینده ر شبکه و حفره های کربن فعال پخش می شوند. در این مرحله است که بین ذرات آلاینده و ذرات کربن پیوندی ایجاد می شود که این پیوند برگشت ناپذیر است.
از کرین فعال برای حذف چه آلاینده ای استفاده می شود؟
  1. حذف نمودن کلر آزاد
کربن اکتیو برای جذب کردن کلر آزاد تمایل بسیار زیادی دارد. از همین رو بیش ترین و مهم ترین کاربرد را در این حوزه دارد.
  1. حذف یون کلر یا کلرید
بهتر است بدانید که شوری آب به دلیل وجود میزان زیادی یون کلر یا کلرید است. یون سدیم با غلظت ۲۵۰ میلی گرم در لیتر طعم شوری در آب ایجاد می کند. از همین رو برای حذف نمودن این ماده از کربن فعال بهره برده می شود.
  1. حذف کردن ترکیبات آلی نامطلوب مانند COD و BOD
وجود این ترکیبات در آب باعث می شود تا رنگ و طعم و بوی آب تغییر کند و حس نامطلوبی را ایجاد نماید. استفاده کردن از کربن فعال در فرایند فیلتراسیون باعث می شود تا میزان COD و BOD آب کاهش پیدا کند.
  1. حذف فلزات سنگین
فلزات سنگین که آلاینده های غیر آلی سمی محسوب می شوند می توانند برای انسان و محیط زیست بسیار خطرناک باشند. از همین رو حتی مقادیر کم آن ها در آب نیز نگران کننده است. این فلزات سنگین شامل مس، روی، سرب و ... است.
  1. حذف نیترات
می دانیم که نیترات یکی از مواد ضروری برای رشد گیاهان است. وجود میزان کمی از نیترات در آب برای سلامت بدن مضر نیست. اما مقداری زیاد آن می تواند موجب آثار مخربی مانند کمبود اکسیژن در انسان شود.
بهترین مرکز فروش کربن فعال در تهران
شما می توانید برای خرید کربن فعال با قیمتی ویژه و ارزان از مجموعه بازرگانی مفید که یکی از بهترین مرکز فروش های در تهران است اقدام نمایید. قیمت محصولات ما جزو رقابتی ترین قیمت های بازار است.  


لینک کوتاه: https://mofidzeolite.com/d/a4dkj2
تگ ها:

بیشتر بخوانید

مطالب دیگر














تماس

با ما تماس بگیرید

برای سفارش محصول یا اطلاعات از قیمت ها یا درخواست مشخصات محصول با ما تماس بگیرید